Sponsorkoncept

SPONSOR KONCEPT

Som sponsor i Juelsminde Golf Klub kan I:

  • anvende klubbens faciliteter til at profilere jeres virksomhed overfor et købedygtigt publikum 
  • skabe personlige og forretningsmæssige relationer med andre golfere 
  • skabe gode golfoplevelser sammen med medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere 
  • skabe goodwill i lokalområdet ved at støtte en væsentlig og sund fritids- og familie aktivitet 
  • skabe økonomiske rammer for at vedligeholde, udvikle og forbedre områdets smukke grønne omgivelser og natur 

Fokus på sponsorerne er et nøgleelement i klubbens sponsorkoncept!  Firmanavnet fremhæves via skiltning, og kendskabet til dets produkter kan udbredes via forskellige håndgribelige tiltag, som f.eks.

  • Hul Sponsor. Teesteder, udslagsmarkeringer, flag.
  • Sponsorering af turneringer/udstillinger, profilering på dagen
  • Company Days
  • Flag/markeringer på Puttinggreen
  • Tøjsponsorater til Herre og Dame elite
  • Skiltning på starterhus, sponsortavle, Driving range
  • Sponsorering af scorekort
  • Logo på Driving Range Bolde
  • Reklame på boldbakker på Driving Range
  • Reklame på buggies
  • Reklame på boldopsamler
  • Logo på hjemmesiden
  • Salg af P-pladser med skiltning
  • Reklame på Bagmærker
  • ”Hole-in-One” præmie sponsorering
  • Sponsorering af turneringspræmie til ”par 3 hullerne” i sæsonen
  • Salg af Bænke
  • Leverandør sponsorater

Der skal være fokus på vore sponsorer og derigennem deres produkter og/eller ydelser.  Med opsætningen af skiltene ” STØT VORE SPONSORER – DE STØTTER OS!” signalerer klubben klart denne intention.

Som yderligere modydelse giver klubben:

  • præference til sponsorerne, når klubben selv foretager indkøb
  • henvisning til sponsorernes produkter eller tjenester overfor klubbens medlemmer

Juelsminde Golfklub ønsker at fremstå som et attraktivt alternativ til det sædvanlige udbud af markedsførings muligheder overfor virksomheder, der ønsker noget nyt i deres salgsfremmende foranstaltninger. Juelsminde Golfklub håber igennem et tæt og gensidigt udbytterigt samarbejde med virksomhederne i lokalsamfundet at skabe vækst og mere værdi for områdets erhvervsliv.

Det nyligt startede Netværk for sponsorerne har til hensigt at opbygge samarbejdet sponsorerne imellem og medvirke til bedre kendskab og forståelse omkring det lokale erhvervsliv. (Tryk her)

Hvorfor skal man være sponsor?

Med en medlemsskare på næsten 700 personer tillagt deres familier, omgangskredse, virksomhedstilknytninger, netværk etc., så udgør denne gruppe et ret betragteligt antal forbrugere.

Statistisk har man beregnet, at den moderne storbyborger udsættes for 3000 markedsføringsbeskeder dagligt.  Denne markedsføring er i virkeligheden udført af personer, der kapitaliserer på deres personlige kontakter(netværk), og dermed er netværket af afgørende værdi. Baggrunden er markedets stigende kompleksitet.  I et globaliseret marked er overskueligheden af alle muligheder umulig.  I denne totale forvirring af muligheder og valg er mund-til-mund mere værdifuld end nogensinde.  Reklame- og kommunikationsbranchen har fundet ud af dette for længe siden, og den gør, hvad den kan for at placere markedsføringen i personlige netværk.

Tillid er en helt afgørende faktor i et hvilket som helst valg, og tillid forudsætter at man både kender varen, firmaet bag eller har personlige relationer.

Et sponsorat i Juelsminde Golfklub opfylder netop disse væsentlige dele i markedsføringen.  Medlemmerne bliver bekendt med firmanavnet og igennem fællesskabet/netværket også med personerne bag firmaet som via kontakter på banen eller i klubhuset kan udbrede bedre kendskab til produktet.  Mund-til-mund – bedre kan det ikke gøres!

Der gennemføres forskellige arrangementer for klubbens sponsorer i årets løb herunder en sponsormatch, virksomhedsbesøg i Netværks regi og eventuelle specifikke og korte morgen eller gå-hjem aftens møder.

Scroll to top